diumenge, 13 de març del 2011

Tolkien, i el 'hòbbit'

Divendres vaig acabar de llegir 'El hòbbit' de Tolkin. Tot i que m'agrada la fantasia i les històries protagonitzades per criatures imaginàries -supose que per fugir de la realitat, que cada vegada resulta més fastigosa-, encara no havia llegit res de Tolkin. Gran part de la culpa és de Peter Jackson i de la seua trilogia cinematogràfica del 'Senyor dels Anells'. I és que, quan veig una pel·lícula basada en un llibre -si abans no l'he llegit-, habitualment perd l'interés per l'obra literària. Ja sé que és un error i que normalment no té res a veure un producte amb un altre. Però és el meu pensament. I per culpa d'aquesta manera de pensar m'he perdut obres literàries imprescindibles com, per exemple, 'El nom de la rosa'.

Doncs bé, en aquesta ocasió he volgut avançar-me a Peter Jackson, i abans que acabe el rodatge de 'El hòbbit', m'he llegit la novel·la. He de confessar que m'ha agradat molt. I, a tot aquell que gaudisca de la fantasia i l'èpica, li la recomane. Segur que passaran una bona estona acompanyant Bilbo i els nans de Thorin, rere el tresor que custodia el drag Smaugh, en companyia del màgic Gandalf, el sinistre Gòl·lum, els esgarrifadors goblins i els valents elfs.

Una bona història per evadir-se de la realitat que, amb total seguretat, m'espentarà cap a la trilogia tolkiniana per excel·lència. Mentre trobe una bona edició en valencià, em quede amb l'Aleix d'Enric Valor i el 'Jo, robot' d'Assimov. Dos lectures que em faran passar bones vetlades tots els dies, abans de dormir.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada