diumenge, 8 de setembre del 2013

EL COI I LA MARCA ESPANYA



La Marca Espanya és fum. Un fum negre i pudent que s’ha inventat el departament de comunicació del govern Rajoy per tractar de maquillar la cara ressacosa que ens han deixat entre uns i altres. És una mà de pintura per a la façana d’una casa que es cau a trossos i que es necessita vendre, perquè ja no queda cap alternativa perquè entre cash a final de mes. És el Despotisme Il·lustrat del segle XXI que pretén que no canvie res de res, perquè els privilegiats continuen mirant-nos des de la torre, mentre compten els bitllets de 500 que els arriben gràcies al nostre esforç.

Per desgràcia la Marca Espanya és només un eslogan. Una frase feta com la d’Espanya va bé que fa uns anys inventaren els assessors del president Aznar. En realitat, a pesar dels informatius de TVE d’aquesta última setmana, som un país sense model econòmic, amb més de 5 milions de gent desocupada, amb una classe política mediocre i amb una falta de trellat que permet que es puguen gastar en només un jugador de futbol, la quantitat de diners que faria possible que treballaren vora 3.400 professors durant un curs.
És aquesta Marca Espanya la que el COI no ha volgut comprar. I és per aquest motiu que Madrid no organitzarà els Jocs Olímpics de 2020. Esperem que aquesta desil·lusió de tots els que amem l’esport i l’esperit olímpic servisca perquè, d’una vegada per totes, ens atrevim a reformar aquesta casa anomenada Espanya. Però no per a vendre-la al millor postor, com volen alguns, sinó per viure nosaltres dignament.
Aquests són els autèntics jocs que ens mereixem.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada