dilluns, 3 de febrer del 2014

QUE VÉNEN ELS CATALANS



Segurament ja ho hauré contat en alguna ocasió en aquest blog. Però després de la que han armat alguns membres del PPCV aquest cap de setmana contra l’AVL i el seu diccionari, m’agradaria recordar una anècdota molt aclaridora. Farà uns dotze anys el que els escriu es guanyava la vida dignament com a periodista. Treballava a Gandia TV, la primera TV pública que el PP ha tancat al nostre país. Recorde que estàvem al Palau Ducal fent un reportatge, si no m’equivoque, sobre la restauració d’alguna de les estances i havíem d’entrevistar a un destacat líder del PP gandià. 


En aquells dies, cal recordar que Sentandreu acabava de muntar un nou partit i s’especulava amb la possibilitat que es quedaren amb un ample percentatge del vot blaver. Per aquest motiu, el PP valencià va tornar a traure de les masmorres el fastasma de l’anticatalanisme i van tornar a marejar la perdiu amb el valencià i el català, la paella, les falles i Ausiàs March (pronunciat amb ‘tx’, és clar). Llavors, no vaig poder contindre’m i com tenia certa confiança amb aquell líder popular, li vaig recriminar l’ús electoralista que feien de la llengua. Ell, sense immutar-se, em va reconéixer que valencià i català eren la mateixa llengua, però que públicament no ho podien dir perquè si no: “els blaveros no ens votaran a nosaltres i, entonses, podríem perdre la majoria absoluta...” 

Queda clar, no? Això és el que tenim.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada