dimarts, 31 de desembre del 2013

Cafenet utòpic amb Thomas More



Aquest estiu em vaig comprar les dos primeres temporades de “Els Tudor” i des de principi de curs l’estic veient, en versió original, per veure si d’una vegada per totes aconseguisc millorar el meu nivell d’anglés. La sèrie m’està agradant molt i, a més, m’ha fet reflexionar al voltant de la política de hui en dia i la que s’aplicava en l’època d’Enric VIII. I saben què? La veritat és que considere que no hi ha tantes diferències: el que està en el poder vol conservar-lo i el que no el té, vol aconseguir-lo de la manera que siga. Dins d’aquest context de lluites de poder, el personatge de la sèrie que més m’ha captivat és Sir Thomas More. És dels pocs que s’estimen perdre-ho tot (inclús la vida) que renunciar als seus ideals i creences. Doncs bé, la casualitat ha volgut que fa dos setmanes en caiguera a les mans l’obra més important d’aquest humanista anglés: “Utopia”. L’he llegida amb molt d’interés, en especial el primer llibre,  en el qual More descriu la injusta societat anglesa del XVI. D’aquesta part he extret una cita que pense que podem aplicar-la a l’actualitat per resumir aquest any que hui ens abandona: 

“Els regnes serien més feliços, si els reis filosofaren i els filòsofs regnaren”. En efecte, falta molt de sentit comú en les decisions dels nostres governants, que sembla que estan més interessats a conservar els seus privilegis que a resoldre els problemes que pateix la gent (alguns, massa, provocats per la incapacitat dels mateixos governants).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada